Deklaracja dostępności

Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o. o. w Rudzie Śląskiej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony bip.pwik.com.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o poradnik określający sposoby wyszukiwania błędów i badania dostępności cyfrowej w zakresie testów automatycznych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Biura Obsługi Klienta — mejlowo bok@pwik.com.pl lub telefonicznie 32 34 24 300.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego Przedsiebiorstwa:

  • Zarząd Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Rudzie Śląskiej,
  • Adres: ul. Pokoju 13, 41-7109 Ruda Śląska,
  • mejl: sekretariat@pwik.com.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

 

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Rudzie Śląskiej udostępnia następujące aplikacje mobilne:

Dostępność architektoniczna

Siedziba Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o w Rudzie Śląskiej  znajduje się przy ul. Pokoju 13 w Rudzie Śląskiej.

Obsługa interesantów odbywa się w Biurze Obsługi Klienta spełniającym podstawowe wymagania zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

  • Do budynku prowadzi wejście główne znajdujące się na parterze z podjazdem dla osób z niepełnosprawnością.
  • Przed budynkiem znajduje się 1 miejsce postojowe dla osób z niepełnosprawnością.
  • Do Biura Obsługi Klienta w budynku można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.
  • Na wniosek osoby z niepełnosprawnościami zapewniona zostaje pomoc pracownika przedsiębiorstwa.
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
  • W pobliżu BOK brak jest toalety dla osoby z niepełnosprawnością.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

W Biurze Obsługi Klienta, podczas rozmowy z naszym pracownikiem, można skorzystać z pętli indukcyjnej.

Tymczasowo brak jest możliwości skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego na miejscu.

Zapewnienie obsługi z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie dla osób, które zgłoszą potrzebę języka migowego będzie na bieżąco uzupełniane.

Informację wprowadził: PWIK Ruda Śląska
Za treść odpowiada: PWIK Ruda Śląska
Data wytworzenia: PWIK Ruda Śląska 27.12.2023
Rejestr zmian