Deklaracja dostępności
Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o. o. w Rudzie Śląskiej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony bip.pwik.com.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o poradnik określający sposoby wyszukiwania błędów i badania dostępności cyfrowej w zakresie testów automatycznych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Biura Obsługi Klienta — mejlowo bok@pwik.com.pl lub telefonicznie 32 34 24 300.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego Przedsiebiorstwa:
- Zarząd Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Rudzie Śląskiej,
- Adres: ul. Pokoju 13, 41-7109 Ruda Śląska,
- mejl: sekretariat@pwik.com.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Rudzie Śląskiej udostępnia następujące aplikacje mobilne:
Dostępność architektoniczna
Siedziba Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o w Rudzie Śląskiej znajduje się przy ul. Pokoju 13 w Rudzie Śląskiej.
Obsługa interesantów odbywa się w Biurze Obsługi Klienta spełniającym podstawowe wymagania zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
- Do budynku prowadzi wejście główne znajdujące się na parterze z podjazdem dla osób z niepełnosprawnością.
- Przed budynkiem znajduje się 1 miejsce postojowe dla osób z niepełnosprawnością.
- Do Biura Obsługi Klienta w budynku można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.
- Na wniosek osoby z niepełnosprawnościami zapewniona zostaje pomoc pracownika przedsiębiorstwa.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- W pobliżu BOK brak jest toalety dla osoby z niepełnosprawnością.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W Biurze Obsługi Klienta, podczas rozmowy z naszym pracownikiem, można skorzystać z pętli indukcyjnej.
Tymczasowo brak jest możliwości skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego na miejscu.
Zapewnienie obsługi z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie dla osób, które zgłoszą potrzebę języka migowego będzie na bieżąco uzupełniane.
Informację wprowadził: | PWIK Ruda Śląska |
Za treść odpowiada: | PWIK Ruda Śląska |
Data wytworzenia: | PWIK Ruda Śląska 27.12.2023 |